Komentar čitanja – Cvjetnica, 5. travnja 2020.
Cvjetnica je Nedjelja muke Gospodnje i Isusovog svečanog ulaska u Jeruzalem prije njegove muke i smrti na križu. Isus slavno ulazi u Jeruzalem kao Kralj koji dolazi sjesti na prijestolje kralja Davida. Ljudi ga primaju s velikom radošću i poklicima: „Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje, hosana sinu Davidovu!” Primili su ga kao kralja ali mu nisu dali kraljevsko prijestolje nego su ga postavili na drvo križa.
Isus je Kralj ali ne kao kraljevi ovoga svijeta koji vladaju sa svojega prijestolja i gospoduju nad narodom, nego Kralj koji vlada s drva križa, Kralj koji daje svoj život za narod a ne kralj koji traži od naroda da položi život za njega. Isus ulazi u Jeruzalem na magarcu kao što su ulazili prilikom krunjenja ali je on dobio na glavu trnovu krunu, a ne krunu od zlata i dragulja. Isus ne šalje svoju vojsku da ga oslobodi iz ruku Židova i Pilata nego prihvaća muku i ide prema uskrsnuću da nas, njegov narod, oslobodi od vlasti grijeha i Smrti. Isusa su ubili i ponizili ali ga nisu pobijedili jer Isus i u grobu mrtvima naviješta radost njegove Pobjede nad smrću što će nakon uskrsa navijestiti i živima. On pred židovskim vijećem i Pilatom nastupa kao Kralj, kao onaj koji vlada situacijom a ne kao onaj koji je zarobljen, Isusu nitko ne oduzima život nego ga on slobodno polaže za naše spasenje. Njegova muka i smrt događa se na Veliki petak pred subotu kad su Židovi slavili Pashu najveći svoj blagdan, kada se spominju izlaska iz Egipatskog ropstva. U taj petak pred Pashu u hramu su se žrtvovali janjci čijom krvlju su Izraelci mazali dovratnike i nadvratnike svojih kuća da se spase od anđela smrti koji je obilazio Egiptom da uništi sve egipatske prvorođence. Isus je sebe prinio na žrtveniku križa kao žrtveno janje i nas svojom krvlju oslobodio od grijeha i smrti, vodom i krvlju koja je potekla iz njegovog probodenog boka oprani smo od svakoga zla. Isus na križu nije poražen nego on pobjeđuje Đavla i oduzima mu svaku vlast. Isusova pobjeda na drvu križa ispravlja poraz Adama i Eve na drvu spoznaje dobra i zla. Isus novi Adam daje nam priliku da i mi oprani njegovom krvi i napojeni vodom Duha Svetoga ostvarimo pobjedu nad Đavlom koji je već poražen. Đavao se pokušava prikazati kao snažan i moćan, kao onaj koji vlada svijetom, ali budući da je on otac laži i u tome nas laže u nastojanju da se podložimo njegovoj vlasti a ne Isusovoj. Đavao ima samo onu vlast u našemu životu koju mu mi sami damo našim grijesima. Zato nas Isus poziva na obraćenje, da Bogu priznamo svoje grijehe i da mu dopustimo da nas on iz vlasti tame prenese u divno svijetlo svoje ljubavi kako bi zajedno s njme i mi izvojevali pobjedu nad smrću i grijehom. Da kroz nevolje ovoga svijeta i mi stignemo u slavu i radost njegova Uskrsa.
vlč. Josip Peteh