Komentar čitanja, 25. ožujka 2020. – Blagovijest
Danas slavimo Blagovjest ili svetkovinu Navještenja kad je anđeo Gabriel navijestio Mariji da će začeti i roditi Božjega sina po Duhu Svetome.
Izaija i drugi proroci navještali su dolazak Mesije, Spasitelja i anđeo Gabriel objavljuje Mariji da će ona biti ta koja će roditi Božjega sina. Po njenom: “Neka mi bude po riječi tvojoj!” snagom Duha Svetoga u njenoj utrobi Bog postaje čovjekom, Bog se utjelovljuje. Kao i inače u povjesti spasenja tako i u ovom trenutku Božjeg utjelovljenja na djelu su sve tri Božanske osobe: Otac po anđelu Gabrielu navješta Mariji Isusovo začeće, po Duhu Svetome događa se utjelovljenje, utjelovljuje se Sin Božji. To je trenutak u kojemu sjeme Božjega kraljevstva biva zasađeno u svijet, i to sjeme do danas raste i donosi plod.
Isusov dolazak i život je za nas izvor spasenja i uputstva za život, daje nam milost i uputstva za uporabu. Isusov život možemo usporediti sa sakramentima kršćanske inicijacije. Kao što na krštenju postajemo djeca Božja, u nama se začimlje Božanski život tako Isus u trenutku navještenja po Duhu Svetome postaje Čovjek. Nakon devet mjeseci boravka u utrobi Blažene Djevice Marije, Isus se rađa u betlehemskoj štalici. Kao što su Isusovi učenici bili tri godine s njime i zatvoreni u dvorani Posljednje večere do trenutka silaska Duha Svetoga, kad izlaze iz dvorane u svijet, tako i Isus izlazi iz utrobe Marije i ulazi u svijet. I mi primajući Duha Svetoga po sakramentu potvrde bivamo nanovo rođeni po Duhu Svetome i spremni smo primljenu vjeru živjeti u svijetu. Kao što je Isus vrhunac svojega spasenjskog djela ostvario svojom mukom, smrti i uskrsnućem koje slavimo u svakoj svetoj misi, koja je izvor i vrhunac svih sakramenata, tako i kršćanski život svoj vrhunac doseže u slavlju svete mise.
Ova nam svetkovina govori da je kršćanski život bitno sakramentalni, bitno Euharistijski. Jer sveta misa i drugi sakramenti nisu samo slavlja koja slavimo nego su život po milosti koje primamo po slavlju.
Božje spasenje, oslobođenje od zla nije neki magijski čin, kojim Bog po našim molitvama „čiri bu čiri ba“ čini i nema više zla, nego kao u slučaju Isusovog utjelovljenja, zlo nestaje po suradnji čovjeka sa Presvetim Trojstvom. Po našem DA neka mi bude po riječi tvojoj, Bog poprima tijelo i u našemu životu, i u našemu „mesu“ biva zasađeno Božje kraljevstvo koje raste i donosi plod.
A znamo da u Božjem kraljevstvu nema nikakvog traga zla. Stoga naš je zadatak Bogu reći DA na svaki Njegov poziv i tako preobraziti svijet u Božje kraljevstvo u kojemu nema zla. Tako ćemo zajedno s Marijom moći i sada i u vječnosti uživati radost Isusovog uskrsa.
vlč. Josip Peteh